شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر امیر اصفهانی(دلقک)
آخرین اشعار ناب امیر اصفهانی(دلقک)
|
ای ﮐﻪ ﻫﻤﺪرد ﻣﻨﯽ , در ﭼﻨﮓ اﻓﯿﻮن درﺑﺪر
کس ﻧﺪاری ﻫﻤﻨﻮا ، ﻏﯿﺮ از ﻏﻢ و ﭼﺸﻤﺎن ﺗﺮ
ای ﮐﻪ ﻫﯿﺰم ﺷﺪ ﺗﻨﺖ در اﺗﺶ ﺑﯿﺪاد و دود
هیچ دﺳﺘﯽ ﺑﻬﺮ ﯾﺎری ﺳﻮی دﺳﺘﺎﻧﺖ ﻧﺒﻮد
ای ﻧﮕﺎه ﻣﻀﻄﺮب ، ﺗﺸﻮﯾﺶ ، ﺟﺎن ﭘﺮ زﺗﺐ
بهر ﺗﻮ داﻧﻢ ﻧﺪارد ﻓﺮق رﻧﮓ روز و ﺷﺐ
ای ﮐﻪ ﺟﺮﻣﺖ را ﻧﻤﯿﺪاﻧﯽ ز ﺗﻘﺪﯾﺮی ﭼﻨﯿﻦ
مهر ﺑﺪﻧﺎﻣﯽ وﻧﻨﮕﺖ ﺧﻮرده اﯾﻨﺴﺎن ﺑﺮ ﺟﺒﯿﻦ
ای ﮐﻪ ﺑﺎ ﺧﻮد ﻗﻬﺮی و ﺑﺎ ﺑﺨﺖ ﺧﻮﯾﺶ
از ﻏﻢ ﻧﺎﭼﺎرﯾﺖ ﻫﻖ ﻫﻖ زﻧﯽ ﺑﺎ ﻗﻠﺐ رﯾﺶ
ای ﮐﻪ ﻫﺮ دم ﺑﺴﺘﯽ و ﺑﺸﮑﺴﺘﻪ ای ﭘﯿﻤﺎن ﺧﻮد
سیر ﮔﺸﺘﯽ از زﻣﯿﻦ از، زﻧﺪﮔﯽ از، ﺟﺎن ﺧﻮد
یک ﻧﻔﺲ راه اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﻬﺒﻮدﯾﺖ ای ﻫﻤﻮﻃﻦ
جز ﺧﺪا ﺑﺮﮔﯿﺮ دل ، از ﻫﺮ ﮐﺴﯽ از، ﻣﺮد و زن
همت از ﺗﻮ ، ﯾﺎری از اﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﻣﺎ را اﻓﺮﯾﺪ
روح ﺧﻮد را ﺑﻬﺮ ﯾﺎری ، در دل ادم دﻣﯿﺪ
دلقکم، ﻫﻤﺪرد ﺗﻮ ، ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﻦ ﺗﻘﺪﯾﻢ ﺗﻮ
ﮔﺮ ﺑﭙﺎﺧﯿﺰی ، ﻗﺴﻢ ﺑﺮ اﺷﮏ ﻣﻦ ، دﻧﯿﺎ ﺷﻮد ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺗﻮ
|
|
نقدها و نظرات
|
:ممنونم از بانوی بااحساس بانو ناصری گرانقدر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.