زيبا گل نرگس
به مناسبت نیمه شعبان المظم
سحر زيبا گل نرگس ، شكوفا شد به زيبايي
شده ساطع زشرق لا مكان مهد اهورايي
به عـهد ما سبـق آمد ، تـمـام نـور حـق آمـد
به هنگام فلق آمـد ، به محوِشام يلـدايي
دل آهنـگ زبورآمـد، تـمام راز طـور آ مــد
ونور نور نور آمد كه عالم گشته سينايي
جهـان را نا خـدا آمـد ، تجـلّْا ي خـــدا آمــد
نگـار آشـنا آمـد منـال ايـدل ز تـنهـايـي
قضا خنديد وخندان شد،قدرباليد ورقصان شد
زمان انگشت حيرت دردهان از اين فريبايي
اگر بينـد كسي خوابـش دگر خوابش نمي آيـد
اگـر بيـند به بيـداري شـود مبهوت و شيـدايي
ز پشت پرده دلها را به غارت برده ، واويلا
اگـر بي پرده بنمايد به دلها چشم شهلايي
به سينا گر شود ظاهر، نقاب از چهره بگشايد
نه ماند طور و نه موسي اگر سازد تجلّايي
زمـيـن منـجـمـد آخـر بهـاري مـي شـود بـالـا
جهان را زنده مي سا زد دم گرم مسيحايي
عطش سيراب مي گردد ز شكر جام چشمانش
كسي هرگز ننوشيده ميي با اين گوارايي
به مخموران شود ساقي اگر روزي شود باقي
ز عالم مي كند با اين دو خمّ مي پذيرايي
شود ظاهر جلال حق ز مرآت جمال او
بود هر شام آن روز و، بود هرروزرويايي
چو آن ليلاي ليلايان به صحرا چهره بگشايد
شود ليلا چنان مجنون اسير عشق ليلايي
چو آن ماه جهان آرا ،نهد در بزم يوسف پا
زليخا مي شود يوسف كشد كارش به رسوايي
نديده روي ماه او ، دو چشم مرد و زن گريد
كجا در ديده ي ديده بود صبر و شكيبايي
به احساس تر چشمم قدم بگذار بر چشمم
كه تا از جذبه ي چشمت رسد عاشق به گيرايي
محمد علي جعفريان (عاشق)
بسیار زیبا پر احساس و استادانه قلم زدید
زنده باشید به مهر
اعیاد شعبان بر شما مبارک باد