جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
سرود میلاد حضرت علی
سبک؛یار مبارک بادا-شیرازی
شاعر:رسول چهارمحالی
.......................................................
(مژده حیدر آمده،شاه و دلبر آمده)
...................................................
فاطمه بنت اسد دارد به بر یک شاخه یاس
نور چشمانش علی،در کعبه کرده دیده باز
هر کجایی بنگری نور ولایت شعله زد
حیدر صفدر علی،بر دامن تو غنچه زد
***************
کعبه گشته میزبان بهر امیر عالمین
ذوق این گل را کند احمد انیس عالمین
آمده زوج بتول آن همسر زیبای یاس
آمده حبل المتین،بابای گل های جهان
**********************
از قدوم روی او ،کعبه شده پر شور و شین
انبیا و اولیا ،عزم زیارت از دو عین
یک ترک افتاده شد بر خانه ی پاک خدا
تا ابد باشد نشان از مقدم شیر خدا
********************
بلبلان در مستی و گل ها همه سر مست او
آمده است بوتراب ،آن فاتح و مرد جهاد
آمده بهر یتیمان او پدر داری کند
بر فقیران و اسیران او نگهبانی کند
******************
اسدالله و یدالله و ولی الله دین
آمده شاه جهان ،یعسوب الدین
از نگار روی او عالم شده پر از صفا
عرض تبریک از برای حضرت خیر النسا
*******************
مکه امشب غرق نور از طلعت زیبای او
قلب پیغمبر بود شاد از رخ دلجوی او
عرش و فرش ،ملک و ملک در پای او
عالمان علم هر جا نقطه ی پر گار او
******************
(مژده حیدر آمده،شاه و دلبر آمده)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
بسیارزیبا بود