ذکر دراویش
وقتی حلقه ی مفقوده ی عشقم را
در خانقاه خشخاش و
در میان حلقه ی دراویش گم کردم
گویی عمرم را مرده گی کردم
حلقه ی گم شده ام را باید از کجا بیابم ؟؟
من کرانه ی آسیب را در وجود نحیفم
درک کرده ام
حلقه های تزویج دربتن ، حلقه های دراویش
به هم می آمیزند و به امید پشت پا نمی زنند
روزی خواهد آمد که نمای سلسله ی متصوفه
از دورترین آدرسهای جهان
قطب مولانا را به خود بخواند و
تذکره الاولیاء با بانگ انالحق تفسیر شود
من خودم دیدم که در نیمه های شب
شمس تبریزی چگونه ، مولانا را عاشقانه
به سوی حلقه ی خویش می خواند
ما جزو دراوایش صوری تبرزین و کشکول نیستیم
ما می توانیم دوباره به دایره ی سماع عاشقان
برگردیم و ادای باله را در نیاوریم
تنها امید دراویش اویسی قرن
اینجاست که باید عشق را در چمبره ی
خود نگهداریم و بدانیم که بدون
صمیمیت و تعهد و میل وشهوت
عشق را بر مجازی ترین تز تاریخ نامگذاری نکنیم
من عاشق سماع حلقه ی داراویشم
مخصوصا زمانی که با
دف و نی هماهنگ می شوند
شنیدم که چون غم رساند گزند
خروشیدن دف بود سودمند
باقر رمزی باصر