شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
خاک و میهمان
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
........................................
ای خاک نگر اینک،جانم به تو میهمان است
این نور دو چشمانم،دیگر به تو میهمان است
ای خاک پذیرا شو،میهمان جدید آمد
تو خورده نگیر از او،یک فرد جدید آمد
امشب به درون تو،مهمان بود او آری
باشد شب اول در ،قبرش گل من آری
آیند ملک ها و، پرسند سئوال از او
از دین و خدا پرسند،اعمال نکوی او
گویند بگو جانم،از خالق و از ربت
بر گو ز دین خود،پیغمبر و آئینت
گویند امامت کیست،ای بنده غم پرور
بر گو ز کتابت تو،از آینۂ و دلبر
رفته به درون خاک،زیر لحد است جانم
رفتند عزیزانش،تنهاشده در خاک است
چشمان تو شد خیره،شاید که شفیع آید
از نور بکا بر عشق،مولای شهید آید
گوید که بود بنده،یک عمر اسیر من
گریه کن در روضه،بوده برای من
اکنون به دیار حق،او گشته روان جانا
یارب مددی فرما،او بوده محب ما
خندان برود در حشر،هر کس که کند گریه
در روضه بریزد اشگ،بر ما بکند گریه
ما شافع او گردیم،در روز جزا محشر
پرونده کنیم امضا ،تا شاد رود از حشر
............................................
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود