چهارشنبه ۱۶ آبان
آخر عشق شعری از حلیم نژند
از دفتر رنگ شکست نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ شماره ثبت ۵۲۴۸۴
بازدید : ۶۹۹ | نظرات : ۱۹
|
آخرین اشعار ناب حلیم نژند
|
آخر عشق
دلا از کی شدی عاشق چنین بدبخت چنین فاسق
مگر تو بوده یی صادق به قولت در عمل عشق؟
مگر تعبیرش میدانی که دلت سویش میرانی ؟
روزی حتما میخوانی تعبیرش در غزل عشق
به چشمش چشم اندازی به وصلش دل میبازی
چگونه فتنه مسیازی تو در ردو بدل عشق؟
به تلخی اش نه فکر کردی عاقبت دارد رنگ زردی
بدون شک بود دردی دوایش در عسل عشق
به فرسنگ راه رفتن ها است گهی اینجا گهی آنجااست
طی کردن آخر دریاست بلی حد اقل عشق
راه عشق راه بهشته عاقبت میشوی کشته
خداوند خودش نوشته غم هارا در ازل عشق
چون معتادر ترک عشق کردن فریبیست بارها خوردن
نـــــــژند آخر بــــــود مردن در اصــل راه حــل عشق
حلیم نژند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعربااحساسی بود
اما مشکلاتی هم داره که بااجازه تون به عنوان همفکری خدمتتون عرض می کنم
اول ازاینکه کمی پیچیده است شعرتون وروانی یک غزل رانداره بیتها بلنده وکمی مخاطب روخسته وسردرگم می کنه
غزل بایدبایه بیت قوی شروع شه
شاعرداره بادردل دل کردن بدلش شروع می کنه ولی بکاربردن فاسق برای دل عاشق زیاد جالب نبوداینجا چون معنای زیادخوبی نداره دل دراصل گناه نداره که بخوایم فاسقش خطاب کنیم.............
ارتباط بین مصراعها خوب رعایت نشده
مثلن دربیت دوم ارتباط معنایی ضعیفه
مگر تعبیرش میدانی که دلت سویش میرانی ؟
روزی حتما میخوانی تعبیرش در غزل عشق
دراینجا مخاطب گیج میشه ومی گه تعبیرچی ؟
شماباید دربالاتر کمی توضیح می دادین چی روتعبیرمی کنین
ویادراین بیت
به تلخی اش نه فکر کردی عاقبت دارد رنگ زردی
بدون شک بود دردی دوایش در عسل عشق
دراینجا مخاطب می گه چه دردی دوایش درعسل عشقه
واین ضعف تالیفه که درشعربسیار آشکاره
ازطرفی وزن شعرهم مشکل اساسی داره
وهمچنین استفاده ازکلمات عامیانه درغزل درست نیست مثلن دراین بیت
راه عشق راه بهشته عاقبت میشوی کشته
بایدیه دست حسابی به سرشعرتون بکشید والبته جسارت منو هم ببخشید برادربزرگوارم
تمام ما اشعارمون ازاین دست معایب داره وداشته ولیبامطالعهی اشعاربزرگان وپشتکار روزبه روزبهترمیشه ان شاللله
موفق باشید