جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
...............................................
کاروانی اربعین آمد به دشت کربلا
کاروانی از گل و از یاسمن با لاله ها
کاروانی از کبوترهای خسته و غمین
پای بنهاده درون سرزمین بس غمین
چونکه محمل ها به دشت لاله ها وارد شدند
همچو برگ از شاخه نقش خاک غربت می شدند
اربعین ماتم و غم بر دل گلها رسید
عمۂ محزون به بالای سر دلبر رسید
او خرامان و پریشان بر سر قبرش رسید
خاک را چون سرمه بر چشمان پاکش می کشید
سینه زن نوحه کنان افغان و زاری می نمود
در فراق شاه مظلومان چه غوغایی نمود
ای حسین بی کفن ای رهبر آزادگان
ای شهید سرجدا ای مونس دلدادگان
دوریت فرسوده پیرم کرده است
اربعینت مثل عمری بوده است
چله ات مانند یک عمرم گذشت
ماتمت با غصه و با غم گذشت
آمدم با چشم پر خون آمدم
بی رقیه من سوی تو آمدم
آمدم با پرچم سرخ قیام
آمدم سویت نگر از شهر شام
آمدم با کاروانی از اسیران حرم
با یتیمان من خرامان هر قدم
آمدم بر پا کنم روضه به دشت کربلا
بر سر و سینه زنم در ماتم خون خدا
آمدم بهر علی اکبر و اصغر به پا
مجلس ماتم درون کربلا سازم به پا
آمدم از شام خسته بهر ماتم آمدم
با تمام یاوران سجاد عابد آمدم
بس کن ای ساقی دگر چیزی نگو
این حکایت راز ها دارد مگو
.................................................
شاعر و مداح اهل بیت ذاکر الحسین رسول چهارمحالی(ساقی)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی زیبایی است