شنبه ۳ آذر
لالهٔ لیلا شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر بکا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۳:۴۶ شماره ثبت ۵۱۱۹۴
بازدید : ۷۰۲ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
( لالهٔ لیلا )
مادر بلا گردون تـو ، ای نورِ چشمانـم علـی
نازِ تو را من مُشتری ، ای مـاهِ تابانـم علـی
شیرم حلالت باشَدا، چون سربلنـدم کـرده ای
بودی تو فخـرِ مادرت ، شمعِ فُروزانـم علـی
من آرزو هـا داشتـم ، بربـاد رفتـه جملگـی
آتش به جانم افکَنی ، محزون و نالانـم علـی
شب ها نشستی تا سحر، خواندی برایم آیه ها
طاقت ندارم بینمَت ، لَب تشنـه عطشانـم علـی
همنام حیـدر گویمَت، زیبا رُخَت چون مصطفـی
آیـا شـود تـا بشنـوم؟ ، تفسیـرِ قـرآنـم علـی
ای اَکبرم اَکبر تو را ، کرده عَطـا بـر مـادرت
در کربلا پرپر گلـم ، در خـون غلطانـم علـی
با خونِ دل اَشکم شود ، ممزوج ای شَهزاده ام
چون رویِ ماهَت را شده ، باخون اَلوانم علـی
وقتی که میرفتی علی، دیدم تو را از پشت سر
گویا که احمد میـرود ، ای پورِ شایانـم علـی
شَل باد دستی را که زد ، بر پیکرت تیـغِ جَفـا
لب تشنه قربانی شدی ، فریاد و اَفغانم علی
عمری تورا با خونِ دل ، پروردَمَـت ماننـد گُـل
لیلا شود مجنونِ تو ، سر گشتـه حیرانـم علـی
بودی مرا یک آرزو ، با دست خود دفنـم کنـی
اقبالِ من یارم نشد ، من نوحه میخوانـم علـی
آرام در پیـش پـدر ، پاییــنِ پـا خـوابیـده ای
بنگر "حبیبم "سالها ، نالان و سوزانـم علـی
ــ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ قالب غزل
بحر رجز مثمن سالم وزن
مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن
توضیح اینکه
مابین ابیات میتوان بیتی را گنجاند که مستمعین همخوانی نمایند
مثال:
رودم علی رودم علی
............سروِ خرامانم علی
|