بنام نگارگرعشق...................
............................................................
نیمـه شب، گریـه یِ دلبـاختـــه را،بـاوُرکُن
وان کـه بـا، مَصلحتت، سـاخته را،بـاورکُن
گفتـه بودی توبخوان، تـاکــه اِجـابت کُنَـمت
خوانـدَمت، این بـه توپَرداختــه را،بـاوَرکن
غـــزلِ عشقِ توبَر،دفتـرِ دل، بـاورِ مـاست
غـــزلِ عشق ازین، فـاخـــــته را، بـاورکُن
بی سرو پایِ تواَم، در رَهِ میخـانـه ی عشق
پـای راوُ، ســــرِ نشنـاختـــــه را، بـاورکُن
دلِ ویران شــــده را، ســـاختمَش، بـا توبـه
توبــه ی این دلِ نوســاختـــــه را، بـاورکُن
نـازَد این دل، کــه مُقیـــمِ حَــرمِ اَمنِ توشُـد
نـازِشِ این، بـه توافــراختــــه را، بـاورکُن
سـاقیـا، درطلبِ جامِ تو، جــان خواهـم داد
شوقِ(دیوانـه) یِ جان بـاختـه را، بـاورکُن
دَرحـریمِ توُ، جـامی زِطهورت، خوش بـاد
مســـتیِ این دلِ ،بنواختــــــه را، بـاورکن
.........................................................
(دیوانه)