جمعه ۲ آذر
اشک میثاق... شعری از علی صادقی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۵۳ شماره ثبت ۴۸۶۴۰
بازدید : ۵۸۴ | نظرات : ۴۴
|
آخرین اشعار ناب علی صادقی
|
ای که با جامِ خیالت همه شب مستْ ٬دلم
گشته از خواب تهی دیده و بشکست ٬دلم
تا سحرنرگس مشتاق ٬ پر از آبِ روان
اشک میثاق به رخ٬ نیمه ی شب بست ٬دلم
به هوا خواست غباری زهوای قدمت
به رهت آب زدم خاکی و بنشست دلم
سینه کردیم سپر تیر "فنائی" بُخورد
تا که خم گشت کمان ازغَضَبت ٬جست دلم
ریخت بر شانه صبا کاکل پرتابِ قفا
زان همه زلف پریشان نگران هست دلم
برگ آتش به خزان گشت٬ جدا از سر شمع
شد شبم تارو به هجران تو٬٬٬ پیوست٬ دلم
"صبح صادق پس کاذب چه کند بر تن دهر"
رخت آفاق٬ زغم های توبگسست ٬دلم
*******************************
دوچیز می شکند ٬قدر شعر را
تحسین ناشناس وسکوت سخن شناس...
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
گشته از خواب تهی دیده و بشکست ٬دلم
درود استادبزرگوارم
غزلی زیبا ومحکم بود
گرچه زبانش برطبق نظربرخی
استادان قدیمی ترشایدباشه
اما دلنشین بود