شنبه ۳ آذر
جانم علی شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر بکا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۲۲ شماره ثبت ۴۸۱۵۹
بازدید : ۷۲۷ | نظرات : ۱۱
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
بنام خدا
شهادت مولا ی متقیان حضرت علی ع را تسلیت عرض مینمایم شعر پیش رو آخرین کار حقیر میباشد
تقدیم به پیروان عزادار حضرت
( جانم علی )
عشقم علی، روحم علی جانم علی
مَرهم علی ، چاره و درمانم علی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
زنجیـرِ عشقـش گردنَـم آویختـم
دیوانـه ام ، آرام و عُصیانم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
تسخیرِ دلها می کُند ، خیبـر شکن
مقصود من ، تفسیرو میزانم علی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
تفسیر، در سیمای او کـُن جستجو
مِصباح راهَم ، گَشته ایمانـم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
درکعبه میلادَش بوَد ، بُرهـان حـق
گویا خدا هم گفت ، حیرانـَم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
خاتـَم دهَد ، در سجده سائل را نِگر
مردی به شب بردوش ، اَنبانم علی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
هرگز نگیرد ، دانه از مـوری بـزور
عادل مگو بر عـدل ، رُجحانـم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
گویا به مسجد دیده شد ، شَقّ القمر
در خونِ خود ، رنگین و غلطانم علی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
آیا کسی باشـد بَـرَد ، شبهـا غـذا ؟
امشب نمی آید ، به کاشانـم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
افتـاده در بستـر چـرا ، شیـرِخـدا
سوزَد جگر، نالان و سوزانـم علـی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
اطرافِ او ، بنشستـه فرزنـدانِ او
زینـب بنـالـد ، مـاه ِتابانـم علــی
جانم علی ، ای جانِ جانانم علی
باید شود طوفـان در، اَرضُ السّمـا
دنیـا بسـوزد ، کـُلّ امکانم علـی
جانم علی ، ای جان جانام علی
یکدَم نظر کُن ، حالِ بیمـارِ ( حبیب )
عمری به شبها ، زار و گریانم علـی
جانم علی ، ای جان جانانم علی
حبیب رضایی رازلیقی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قالب غزل
بحر رجز مسدس سالم
وزن
مستفعلن مستفعلن مستفعلن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دیوانـه ام ، آرام و عُصیانم علـی.......اجرتان با مولا استاد