بنام نگارگرعشق....................
................................................................
اقتراحی ست از،غزلِ اَستاد عباس حاکی....
................................................................
(هَرآن کـــه دلهُـره از، ضعـفِ نـاخُــــدا دارد)*
(بَـرو چـه واهمـه گـر، عَهـــد بـا، خــدا دارد)
ازآفتـابِ قیـــــامت، کســــی نمـــــی سوزد
دَرونِ ســــایـه ی رَحمت، اگــرکـه جـــا دارد
کنـارِ اَمنِ توّکـــل، بــه لطـف ورَحمتِ دوست
مَـده زِ دست بــه غفلت،کـه خوش صـفا دارد
خوشــــــا نَـوای محبّـت، کــه مـی نـَوازد دل
چـه حِکمتی ست خـدایــا، کـه سـازِ مـا دارد
زِ نـایِ مـا، کـه شـنیده، بـه جُـزنـوایی خوش؟
چـو،تـارو پـودِ دل از، عشق مـاجــــــــرا دارد
زِ جـامِ عشق، اگـرچـه اُمیــــدِ کـامی هست
خوشـــا دِلَـم، کـه نظـر، سویِ کیمـــــیا دارد
دَرونِ کوچـه ی اِحسان، اگـرقَــــدم بِنهـــــی
بـــــه پیشوازِ تـو، دلهــــــــای آشـــــــنا دارد
هرآن کـه گـاه، بـه(دیوانـه) می کنـــد لطفـی
زِلطـفِ دوست،دلـی صـــاف و بـی ریــــا دارد
به شوقِ وصل،خطر می خَرد به جان،عاشق
چـه بـاکِ آن کـه بـه جـان، دوســــتتر بَلا دارد
نبـاشـــدَش غــــمِ طوفـان و، وحشت از دریـا
ســــفینه ای کـــه بـَرآن، نـوحِ نـاخـــــدا دارد
.................................................................
0 1 / 6 / 3 9 (دیوانه)
................................
* استادعباس حاکی
درود استادبزرگوارم
عارفانه عاشقانه ی بسیار زیبایی بود