يکشنبه ۲۷ آبان
عشق حقیقی شعری از جواد آتشبار (غافل)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۸:۳۰ شماره ثبت ۴۵۳۵۴
بازدید : ۴۴۰ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر جواد آتشبار (غافل)
آخرین اشعار ناب جواد آتشبار (غافل)
|
.......«عشق حقیقی»......
خُــدایا دردِ من ، از حــَد فزون است..
کسی حالم نپُرسیده ، که چون است..
نِگر در ســـینه ام ، قلبِ حَــــــزین را..
شکسته قایقی ، در شَطِّ خـون است..
شــدم چـــــون پرتقــالِ ، شـهــر یافا..
زِ بیرون زرد و خونها در درون است..
از آغــــــــاز تولــــــد ، بر جَـــبــیـــنم..
نوشتهِ شدکه طفلی، بدشگون است..
چه شبها را که ، مشـــقِ عشق کردم..
سیامشقم یکی چون بیستون است..
من از عشـــق زمینی ، ســـیر گشتم..
که انسان درچُنین عشقی،زبون است..
دگـر بی زارم از ، عــــشق و نُـــمادش..
زِ هــر چـه تـــیر و پنجِ واژِگون است..
زِ بد عَهــــدی او ، دیوانه گــشــــتـــم..
که پایم آن وَرِ ، مـَـرزِ جنــــون است..
به مرگــــم ظــلم او ، پایان پــــذیرد..
که ظلم ظالم آخر ، ســـرنگون است..
وصیت نامه ام ، منشور عشق است..
وآن عـشقی ترین ، نوع مُتون است..
به سـربرگش بُوَد ، عشــق حقــیـقی..
که «اِناهُ اِلَیـــهِ الراجــعــون » اسـت..
(جوادآتشبار)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی زیبا و سرمست
عاشقانه و شورانگیز
در وزن دوبیتی
با حال و هوای دوبیتی
خصوصا احساس و صداقت
واقعا هنرمندی
خدا شما را حفظ کند
و به زندگی و قلمتان برکت دهد
موفق و پیروز باشید