بنام نگارگرعشق.....................
.........................................................
پَــژمُـــرد گـــل و،بُلبــــــلِ دیوانـه نیـامد
این شـــمع،بـه آخِرشـدو، پـروانـه نیـامد
مُـرغی کـه بـه تیرِ نیگـهَت، صِـید نمودی
درکُنـــــجِ قفس، در طلــبِ دانــــه نیـامد
خشـکیـد لَب و،دل زِ عَطش مُـــرد دَریغـا
دَرحسرتِ جـــامی، کـه زِ میـخـانه نیـامد
درانجمنِ عشق، غزل راچـه شد امشب
کــز شــــعر دِگـــر، شـورِ ادیبــانه نیـامد
خورشید مگر، بَندیِ شب گشته که دیگر
دیـــــدارِ ســحرگــاه، جُـز افسـانـه نیـامد
زاهـد دَرِ میـخـــانه نشستهَ ست گمـانـم
تـا عطـرِ مِــی از، روزَنِ میـــخـــانه نیـامد
مَــردانِ طــرب را،غـمِ دل بُـرده بـه مـاتم
دَردا کـــه بــه جُـز آه، زِ غمــخــانه نیـامد
مُـــرغِ غـــزلَـــــم،تـاپَـرِ پَـرواز گُشــــــایـد
سـیمُرغِ بـه قـافَست و، بـه ویرانـه نیـامد
افسوس که آخِرشده ،افسانه ی عشقم
پَژ مُــرد گــــل و،بُلبــــــلِ (دیوانـه) نیـامد
..........................................................
0 1 / 4 / 3 9 (دیوانه)