بنام نگارگرعشق............
..................................................................
(جــان بی جمـالِ جــانـــان،میـلِ جهان نـدارد)*
دِلمُـرده راچـه حـاصـل، وقتی کـه جـان نـدارد
حافظ،چه می سُرایی ازعشق وشورومستی
دل چشــــمِ رویِشِ گـــــل، رادرخـــزان ندارد
درکیشِ مــــردُمِ مـا،عـاشق شدن،چونَنگست
آنگــــه کـــــه دل بمیــــرد، پیــرو جوان نـدارد
کم مُـــژده دِه تـومـارا، از رسـمِ مُطـربِ عشق
مسـتانـه رَه زدن را،دل هـــم گُـــــــمان نـدارد
آنجـــا کـــه رسـمِ مَـردی، مُـردَست بینِ مردُم
اُمیّــــــــدِ مـــردُمــــــی از،نــا مردُمــان نـدارد
درکــویِ مِـــی فــروشــان،کس راگُــذر نبـاشد
جُــز رِنــدِ مصـــلحت جـو،کـــان را نهــان نـدارد
ازاَبــــــرِ فتنـــه بــارد، بــارانِ نـــا اُمیـــــــــدی
گـویــــا کســــی اُمیـــدی، بَــرآســـمان نـدارد
حـافــظ، تُـــراســــحرگـــر، آبِ حیـــــات دادنـد
چشــمانِ مـــا ســحرجُـــز،اشــکِ روان نـدارد
شـعرِ تو گـر زِعـرفــان،دارد نشــان،صفــاکُـن
مــا را سُــــروده هــا جُــز،از غم نشـان نـدارد
یک ســینه پُــر زِ دَردو،راز نهفتـــته مــا راست
دل راچو همـدلـی نیست،شـوقِ بیــــان نـدارد
(دیوانــه) راتـو حـافــظ، زنهــــار کمتـــرش دِه
مُــرغِ شــکســته پَـر کـه،ترس ازکـمان نـدارد
..........................................................
6 1 / 8 / 2 9 (دیوانه)
*جناب حافظ............
گرانقدر عزیز اثری که برای ویرایش ارسال می شود باید دوباره منتظر تایید ناظر بگیرد چنانچه باشند پشت سیستم سریع تائید می گردد و چنانچه زیاد وقت برده باشد شعر را به بلاترین نقطه سایت بعد از تایید مجدد انتقال پیدا می کند تا جبران مافات شود
تمنا دارم اگر فکر می کنید زیاد وقت می گیرید به صورت کامنت زیر شعرتان بنویسید شعرتانرا و قبل پایان بیست و چهار ساعت اتمام وقت ویرایش انرا برای ویرایش ارسال نمائید . موفق و سربلند باشید