شنبه ۳ آذر
عشق فروشان شعری از رضا حیدری نیا
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۰۶:۱۸ شماره ثبت ۴۴۸۱
بازدید : ۱۰۶۶ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب رضا حیدری نیا
|
معشوق وشانی که بسی عهد شکستند معشوق نبودند و گمان رفت که هستند
با حیله و ترفند دل از سینه ستاندند این حیله گرانی که به تدبیر نشستند ما خرقه تدبیر ، به یک باده سپردیم دادیم به آنان که بسی باده شکستند آنان که به تدبیر پی چاره نشستند از کس نشنیدیم که از حزن برستند دل بود و کناری و لب جامی و هجری تا آن دم آخر که در میکده بستند از میکده هم بار ببستیم و برفتیم آنروز که دیدیم همه باده بدستند
نی حال و نه رویایی و نی پیش و نه آتی واندر عجب از اینهمه کز ما بگسستند
جانا ره خود گیر که این عشق فروشان هر سایه که دیدند به زیرش بنشستند
بر حال دلت ارج بنه بیش و رضا باش کینان همه شان بی دل و تصویر پرستند
سروده شده در پاییز ۱۳۸۹
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.