جمعه ۲ آذر
سوز عشق شعری از علی صادقی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۲۲:۳۷ شماره ثبت ۴۴۷۱۱
بازدید : ۶۱۴ | نظرات : ۴۱
|
آخرین اشعار ناب علی صادقی
|
نا خوشم ٬چون عاشقانی٬از غمِ دلدارها
میکشم بر دوشِ جانم٬از جفا ها بار ها
پر هَوارم٬حال واحوالم ٬خراب اندرخراب
در شبم ٬آوار غم از روزها ٬خروار ها
شیونی از ما نشد خاموش٬اندر سوزِعشق
دیده ام ٬پاسوز عشقی٬هر شبم شد زارها
جان پر دردم ٬به آن مضراب غم ٬چنگی خورد
ذوالفنونم٬بس که سازم ٬شور ها بر تار ها
سوزچشمان ٬جام دل ٬لبریزِخونی کرده است
تخمِ نرگس ها ٬بماند روز وشب بر خار ها
کنج عزلت گیرمی٬آرامشی٬ شاید مرا
مانده ام٬در خلوتی٬٬٬ در انتهایِ غار ها
آتشی٬ چون گل شکفتی٬ اندرون سینه ام
چون به دل باغی ز اشجاری به داغِ نارها
پرده بر دارد اگر این روزگار از درد ما؛
سوزمی احوال بیرون ٬با تبِ اسرار ها
بر طنابی حلقه آویزم٬٬٬ز عشقی جان کَنم
عاشقان را٬ جان٬به حلاجی کشد این دارها
هر چه پندارم٬٬٬ خلاص غم ٬ندارد عاشقی
عاشقان را کی٬ تمام از این همه انگار ها
لاله ها روییده اندر گلستان ٬ای عاشقان
لاله ها از جانِ عاشق ها به رخ خونبار ها
روی غم ٬گر غم گذاری ٬میشود آن کوه درد
صادقا ٬باید بسازی٬٬٬خود به این دشوارها...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عزیز بزرگوارم ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت و مظهر مهربانی و عطوفت عقیله بنی هاشم، زینب کبری علیها السلام را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت می نمایم الهی همیشه در اوج و سلامت باشید