جمعه ۲ آذر
سرو آزاد... شعری از علی صادقی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۲۰:۲۵ شماره ثبت ۴۴۶۲۸
بازدید : ۶۹۴ | نظرات : ۴۰
|
آخرین اشعار ناب علی صادقی
|
سرو میهن ٬روزگاری ٬در حصارِ خار بود
زخمها بس خورده بودی٬ صورتش غمبار بود
قامتش ٬خم بود وپایش ٬قوت قامت ٬نداشت
سر به تن آویز و٬رعنای تنش٬ بر دار بود
شاخه ها را٬ تیغ ظالم ٬بهر غارت می بُرید
تن جدا از سایه ور٬٬٬بر ملتی٬ بی بار بود
پای تا سر٬هر علف٬ چون پیچکی ٬بر جان او
سرو ایران ٬در میان هرزه ها٬ بی یار بود
چون ٬مراد ومنطق سرو چمن ٬آزادگیست؛
قامت والای او٬ از هر قفس ٬بیزار بود
ناله اش در آسمان٬پیچید و در اوج فلک
دادوبیدادی زجان٬٬٬فریاد او هشدار بود
باغبان ٬آمدبه گلشن٬سرو نالانش بدید
در نگاهش غصه ها٬اما به سر پندار بود
خار سوزان را ٬ز جان سرو رعنا دور کرد
آتشی زد هرزه را ٬٬٬کان شعله ها٬ اخطار بود
خطبه ای از عشق وازادی به گوش لاله خواند
لاله را دعوت٬که چون سرو گلستان زار بود
صد هزاران لاله مدفون شد به پای سرو ناز
کار آلاله به گلشن ٬نهضت وایثار بود
شد فدای سرو میهن خون سرخ لاله ها
سرو ازادی دگر ٬در پای آن گلزار بود...
احساسی وبدون ویرایش.../
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.