جمعه ۲ آذر
خود پرستی شعری از علی صادقی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۲۰:۲۱ شماره ثبت ۴۴۵۴۰
بازدید : ۴۳۲ | نظرات : ۲۳
|
آخرین اشعار ناب علی صادقی
|
درحریم عشق ما٬ مستانگیها نی مرا
خمره ومی ٬ساغر و٬رندانگیها نی مرا
پرقدح یا گر تهی٬ برما٬نه حالی حاصل است
مستی مشروط ٬بر پیمانگیها٬ نی مرا
دل بری ودل سپردن٬ مر مرا٬ نی جان دل
جانم وجانانه و٬٬٬جانانگیها نی مرا
همچو مجنونی به صحرا وبیابانها شدن
در پی لیلا بسا٬ دیوانگیها نی مرا
خواهشی یا نازشی یا سازشی در التفات
بهر معشوقه نه و ٬پرچانگیها نی مرا
فسحت جولان تیشه٬ بر سر فرهادیم؛
خواب شیرین٬ زین روش مردانگیها نی مرا
گردِ آتش گشتنیها ٬عاقبت گبری شدن
گرد آتش عادت و پروانگیها نی مرا
دروفای عشق خویشم٬ بی وفایی کی مرا
عهد کوفی باطل و٬مصرانگیها نی مرا
لطف هرکس ابتدا٬چون شامل حال خوداست
پس به تدبیر خود این فرزانگیها نی مرا
مابه خود عاشق که خود معشوقه ای برحق شدیم
خود پرستیم وزخود٬ بیگانگیها نی مرا
با وجودی از حقیقت عشق بازی میکنیم
(صادقانه) دلخوش وافسانگیها نی مرا...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خود پرستیم وزخود٬ بیگانگیها نی مرا...............