جمعه ۲ آذر
بحث کردن خرو گرگ شعری از خداداد آدينه (آدينه)
از دفتر آدینه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۵۲ شماره ثبت ۴۳۹۰۱
بازدید : ۳۴۳۴ | نظرات : ۴۴
|
دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)
|
بحث خر وگرگ
در علفزاری خری دید گرگ پیر
گرگ پیر هوشیار بود و بس بصیر
گرگ به خر گفتا چه داری می خوری
این همه نشخوار کردی سر سری
خر بگفتا قوت من باشد علف
رنگ آن آبی و نیلگون چون صدف
گرگ کرد فریاد رنگ این علف
سبز می باشد نه آبی نیلگونی یاصدف
جرو بحثی در گرفت در آن مکان
هردو را بردند به نزد پاسبان
ماجرا چون گفته شد بر شیر نر
گفت که آزادی برو بیرون تو خر
شیرگفتا ، بند کشید این گرگ را
خر نمودخوشحالی وعرعرصدا
گرگ تعجب کرد و گفت ای باصفا
این علف سبز است نه آبی کن نگا
شیر گفتا هرچه می گویی درست
این علف سبز است ومن دانم نخست
بند تو از جروبحث با این خراست
تا بدانی بحث با نادن بد است
شاعر: آدینه
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.