سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر حسن درویشی (درویش)
آخرین اشعار ناب حسن درویشی (درویش)
|
بخوان ای مادر زیبای هستی، سرود زندگانی را تو امشب
بنوش از دست تقدیرو زمانه،شراب جاودانی را تو امشب
درفش کاویان بر بام داری،سه نیکی را همیشه نام داری
جوانمردان به پایت بوسه دارند،بزن عطر جوانی را تو امشب
ستمها دیده ای از روزگاران،نگاهت خون شد از هجران یاران
شهادت در ره تو اصل ایمان،نشان ده جانفشانی را تو امشب
بگو مرغ سحر گاهان بنالد،بگو زیرو ز ور کن این قفس را
بخوان در گوش بلبل های محزون،نوای همزبانی را توامشب
تو را دشمن زسنگ و من ز آهن،فدای هستی تو هستی من
به دستانت بپوشان برتن ما،ردای مرزبانی را
توامشب
الا ای میهن زیبایم ایران،الا ای خانه مردان و شیران
بده در دستهای خوشه چینان،دو دست مهربانی را تو امشب
حسن درویشی(درویش)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
لذت بردم از خوانش این غزل سرمست و شورانگیز