سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 11 تير 1403
  • شهادت آيت الله صدوقي چهارمين شهيد محراب به دست منافقين، 1361 هـ ش
26 ذو الحجة 1445
    Monday 1 Jul 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      دوشنبه ۱۱ تير

      پناهنده

      شعری از

      امیرحسین حسین زاده( رستان)

      از دفتر حس نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ ۰۳:۴۴ شماره ثبت ۴۳۴۴
        بازدید : ۷۳۷   |    نظرات : ۱۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر امیرحسین حسین زاده( رستان)
      آخرین اشعار ناب امیرحسین حسین زاده( رستان)

      در ايستگاه قطار، 

      کسی دست به خداحافظی تکان نداد.

      در آنکارا کسی به پيشواز نيامد

      بيرون دفتر سازمان ملل،

      به زمستان،

      از سرمای انتظار پای تا به سر لرزيدم.

      به تابستان،

      زير آفتاب سوزان لب به دندان گزيدم.

      حس نمور غربت به درونم رخنه کرد

      از تلخی خاطره،

      دل پوسيدم...

      در پس کوچه های انتهای شهرپولهايم را قاچاقچی برد

      اميدم را هموطنی،

      درد نارسيده ی تنهايی بر وجودم نشست کرد

      به خاک تجربه تن ماليدم

      در خيابانهای پرسه،از پله های تحقير پائين رفتم

      ميان دود سيگار آبجوخانه ها، گم شدم

      از روی پل زمان با گامهای گريز دويدم

      گذشتم از جوانی گذشته ها

      پير شدم...

      در صف اتوبوس،

      دختری چشم به چشمم دوخت

      در کلانتری،

      پليسی مشت بر سينه ام کوفت

      کوله ای بر دوش،

      پا در گريز، نيمه شبی،

      در کوچه ای خلوت

      سگی دل بر حالم سوخت

      چه بر من می گذرد را پيش از آنکه دريابم،

      پناهنده ام خواندند...

      نامی ديگر يافتم

      در آرزوی چهارگوش مهری بر ورق پاره ای،

      آينده ای دگرگون

      سرنوشتی ديگر يافتم

      در جستجوی عشق به خاک،

      عاقبت در ميان زباله ها،

      وطنی ديگر يافتم

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0