جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر عیسی نصراللهی( تیرداد)
آخرین اشعار ناب عیسی نصراللهی( تیرداد)
|
به ماﺩﺭﻡ ﺑﮕﻮﯾﯿﺪ
ﺟﻠﺪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺍﻡ ﺩﺭﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ
ﻭﻗﺘﯽ
ﺩﻭ ﺟﻔﺖ ﮐﺒﮏ ﺭﻭﺷﻦ ﺭﺍ ﻭﺍﻧﻬﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻫﺴﺎﺭ
ﻋﺸﻖ /
ﭘﺪﺭ ﺭﺍ ﺍﺭﺯﺍﻧﯿﺘﺎﻥ ﺁﻧﺴﺎﻥ ﮐﻪ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺁﻓﺮﯾﻨﺸﻢ ﺭﻗﻢ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﯿﺤﺴﺎﺏ /
ﺳﺤﺮﮔﺎﻩ ﺩﻭﺷﯿﺰﻩ ﺗﮑﺮﺭ
ﺑﺎﺯﻭ ﺩﺭ
ﺑﺎﺯﻭ
بﺴﻮﯼ ﻣﻄﺒﺨﮕﺎﻩ ﺍﺑﻠﯿﺲ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩ/
ﻭ ﺍﺑﻠﯿﺴﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﻗﺮﺍﺭ ﻓﺮﺍﺯﻣﻨﺪﯼ
ﻗﻬﻘﻬﻪ ﻋﺸﻖ ﮐﻮﺑﯿﺪﻧﺪ ﺑﺮ
ﺩﺭﮔﻪ ﭘﺎﺭﯾﻨﮕﯽ /
ﺩﺭ ﺳﻮﺍﺣﻞ ﺁﺩﺭﯾﻨﺎﮎ ﻭ ﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪﺍﯼ ﻧﯿﺎﯼ ﺭﺍﺗﯿﮑﯽ
ﻣﺸﺘﻬﺎ ﺑﺮ ﺳﯿﻨﻪ ﺩﺭﮐﻮﻓﺘﻨﺪ /:/
ﮐﺴﺎﻥ
ﺳﻬﺮﺍﺏ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺩﺭﻓﺶ ﻧﮑﻮﻫﯿﺪﻩ ﺑﺮﻧﯿﺎﻣﺪﻧﺪ
ﻭ ﺧﻮﻥ ﺳﺮﺥ ﺗﺰﻭﯾﺮ ﻫﻼﮐﺖ ﻗﻮﻡ ﺳﯿﺎﻩ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩ
ﺑﻮﺩ /
ﺑﺎﻭﺭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮﻧﻢ ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ
ﺩﻭ ﻋﮑﺲ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭﯼ ﻟﺐ ﺣﻮﺽ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ ﻋﺼﺮﻧﻮﯾﻦ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﻨﻨﺪ /
ﺭﻭﺷﻦ
ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ ﺧﻔﺘﮕﺎﻥ ﺷﺎﯾﺪ ﮔﻮﺭﻧﮑﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮﯾﺴﺖ
ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﯾﻦ ﺧﻔﺘﻪ ﺩﺭﺗﻨﯿﺪﻩ ﺑﻼﯼ ﺟﻠﺪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﺳﺨﺖ
ﻣﻨﻨﺪ /
ﺑﺎ ﺩﻭﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻫﺘﻤﺎﻡ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﺳﺘﺒﻨﺪﻫﺎ ﻫﯿﺒﺖ ﺳﺮﺥ ﻣﺎﻧﺎﯾﯿﺴﺖ /
ﻋﻼﻣﺖ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺭﺍ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ
ﻭ
ﭘﺪﺭ
ﺩﺭ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﻫﻔﺘﺎﺩﺳﺎﻟﮕﯽ ﭘﻮﺗﯿﻦ ﻣﺮﺩﺍﻧﮕﯽ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺎﻓﯽ ﺷﺎﭖ "ﺩﻥ ﺍﺳﺘﯿﻮ ﭘﺮﺯﺍ " ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﯾﮏ
ﮔﯿﻼﺱ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺁﺷﻮﺏ ﺟﺎﻥ ﺍﻓﺮﻭﺯ /
ﻭﻗﺘﯽ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﺣﻘﯿﻘﺖ
ﺻﺒﺤﮕﺎﻫﺎﻥ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﻣﺮﺩﺍﻧﮕﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﻧﺪ
ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ
ﺳﺒﺰ ﺷﺪ /
ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺩﺭﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺩﺭ
ﺗﻠﺨﺘﺮﯾﻦ ﻗﺒﺎﯼ ﺯﺭﺩ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺍﺵ ﺑﺮﺯﻣﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ
ﺩﯾﮕﺮ ﺁﺯﺍﺩﺷﺪﯾﻢ/
ﺑﺮ ﺟﻠﺪ
ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﺑﺮﺩﮔﯽ /
ﺑﺮﺑﻠﻨﺪﺍﯼ ﺗﻨﻔﺲ /
ﺩﯾﮕﺮﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺗﻤام شد
سروده ی فوق هیچ جنبه ی سیاسی ندارد بلکه این نظر زندگیست که بر من فتاده است/عیسی نصراللهی سال 93 ./
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.