زیبایی و در مــــاه بـــدیـــــدم اثـــــــرت را
چشمان درخشنده همچــون گــــهرت را
.
از دلبری و غـــــمزه و نازت چـــه بگویم ؟
آهوی در و دشــــــــــت ندارد هــــنرت را
.
سیمـــــــرغ اگر شهره شده بین خلایق
چون قرض گرفتست زتو بال و پـــــرت را
.
از جانب مسجد که روی شیـــخ بشوید
ای دلبر مومن کــش کــافر ،گـــــذرت را
.
آهسته و با نــــاز قـــدم میزنی ای وای
پر کرده ای از دلشدگان دور و بـــــرت را
.
سایل شده ام در ره تو بلــــــکه ببینی
دلـــــداده دیـــوانه خونین جــــــــگرت را
.
جز عاشقی از من تو چه دیدی که دمادم
کج میکنی از جانب عاشق نــــظرت را
.
آزاد کن آن زلف و دگر چـــــهره نپوشان
بردار تو روبــــنده عــــــــهد قــــــجرت را
.
یک لحظه بیا در بر من خـــانه بسوزان
بر ریشه قلبم بزن اصـــلا تــــــــبرت را
.
هرچند که آن قند لبت مساله ساز است
منصـــور به جانش بخرد درد سرت را
.
منصور یال وردی
------------------
تلمیح :
قند و نمک و خال لبت مساله ساز است
تجوسز پزشک است فقط بوسه خالی
( فاطمه دشتی )