چقدر مردن و مردن حیات هم بدهید
به روح این متزلزل ثبات هم بدهید
نگفته ام به جمادم دو بال پر بدهید
به طعم تلخ نباتم نبات هم بدهید
اسیر خفّت چاهم به یاد یوسفتان
خبر به قافله های نجات هم بدهید
اجیر محض بساب و بروبتان که شدم!
به جسم خسته ی من انبساط هم بدهید
چقدر خشک بخندم برویتان مردم
به این مجّسمه سال وفات هم بدهید...