چهارشنبه ۱۶ آبان
پرواز و گلوله شعری از محمد صادق زمانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ شماره ثبت ۳۵۸۲۵
بازدید : ۸۲۵ | نظرات : ۴۲
|
دفاتر شعر محمد صادق زمانی
آخرین اشعار ناب محمد صادق زمانی
|
وقتی که مشکلات سرازیر میشود
تقویمِ عیش، بَردهیِ تقدیر میشود!
دستت به مویِ یار چو از صلح میرسد
گیسوی یار، حلقه زنجیر میشود
گر بال آهنی به وجودت یدک کُنی
پرواز با گلوله زمینگیر میشود!
منصورِ باخدایِ اَنالحَقْ سلوکِ ما
با حکمِ شیخِ معرکه تکفیر میشود
گر رویِ کوه، خانهیِ خود را بنا کنی
تردید نیست، کوهِ تو تبخیر میشود!
تا ساکتی که هیچ! ولی تا سخن کُنی
ویروسِ جهل و شایعه تکثیر میشود
آیینه با نظارهیِ انسانِ بی صفت
روزی هزار مرتبه تحقیر میشود
حرفم به گوشِ یار اگر میرسد بگو
هجرانِ او مدام گلوگیر میشود
من بیکَسم خدایِ عزیزم نگاه کن
وقتی که مشکلات سرازیر میشودشود
* شعر: محمد صادق زمانی*
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.