چهارشنبه ۱۶ آبان
رندانه شعری از محمد صادق زمانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ شماره ثبت ۳۵۵۱۲
بازدید : ۱۱۸۰ | نظرات : ۳۶
|
دفاتر شعر محمد صادق زمانی
آخرین اشعار ناب محمد صادق زمانی
|
ساقی در امان است به میخانه بیایید
عاقل نه و فرزانه، نه، دیوانه بیایید!
در مستیِ ما بیخبران حیرتِ محضاند
با ذکرِ انالحق همه رندانه بیایید
از مستیِ خود، جام و سبو مست بسازید
در وادیِ مَی بیغش و بیچانه بیایید
با منتقدان مهر بورزید و یکایک
در نقدِ ریا خطبهی جانانه بیایید
ما مَیزدگان دشمنِ سالوس و ریاییم
گر بادهپرستید به شُکرانه بیایید
بر زاهدِ بی زهد بشورید و بگویید
گر طالب فیضید به میخانه بیایید
ای دلبرِ مَی قامت و مَی سیرت و مَهروی
عشق است اگر تا دَمِ این خانه بیایید
ای واعظِ نادان تو چه از مَی خبرت هست؟!
لطفیست که کم لافِ ادیبانه بیایید!
ای حافظ و ای سعدی و ای صائبِ تبریز
ساقی در امان است به میخانه بیایید
*شعر: محمدصادق زمانی*
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.