پنجشنبه ۲۴ آبان
زمستان در انتظار بهار شعری از جمیله زینعلی
از دفتر گنجینه ی دل نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۹:۱۳ شماره ثبت ۳۵۰۱۷
بازدید : ۹۳۱ | نظرات : ۱۴۳
|
آخرین اشعار ناب جمیله زینعلی
|
نو بهار زیبا ازکوچه باغ های شهر و روستاها مستانه میگذشت
و با قامتی بلند ،گیسوانی موّاج و درخشان ، پیراهنی سبز و فاخر
دامن بر پهن دشت بی کران زمین میکشید و گیسوان بلند و
زیبایش را که با شکوفه ها و گل های زیبا آراسته بود به
دست باد می سپرد و با تمام وجود مستانه به زیر کبود آسمان
جلوه نمایی می کرد و بر زمین نقش رنگ و زیبایی میزد و
چه عاشقانه می رقصید و گرمای روح نوازو وسوسه های
عاشقانه و شاعرانه اش بر دل و جان سرد زمستان می طپید و
قلب سخت و سردش را به آتش میکشید.
زمستان زیرکانه از پشت گنبد دوّاربه نظاره ی زیبایی وصف
ناپذیر بهار نشسته بود و داشت در تب عشق بهار می سوخت
.گرمای لبریز از عشق بهار چه زیبا هستی و قلب سردش را به
آتش میکشید.
بهار مستانه همراه با پرندگان آواز خوش میخواند و گیسوان
و اندام زیبایش را با آن دست های بلند و سرسبزش طنازانه
میتکاند.
و عطر خوش خود را در فضای سرد زمستان پرواز میداد و دل
زمستان را هر لحظه بیشتر و بیشتر می ربود.
بهار زیبا میدانست پشت این گنبد کبود زمستان عاشقانه به
تماشای زیباییَش نشسته است و دل در گِرُو عشق او سپرده.
و بی باکانه او را می نگرد.بهار با طنازی و ظرافت عشق سرد
زمستان را چه جسورانه و عاشقانه به بازی گرفته بود.
بهار زمستان را با عشق و گرمای خود مسموم و بعد جسم
سردش را به آتش کشید .
زمستان که دیگر تاب سردی و ماندن نداشت خود را با آتش
عشق بهار سوزاند و بهار آمد تا بر پهن دشت بی کران زمین
عشقش را به زمستان جاودانگی ببخشد و زمستان که توان ماندن
و آب شدن را نداشت آهسته به دور دست ها پناه برد و عشقش
به بهار را به دستان بی روح سرما سپرد و این گونه در وصف
عشقش سرود:عشق من بهار زیبا به قلب سرد من خوش آمدی
آمدنت خجسته باد.
نابیون گرانقدرفرارسیدن بهار زیبا را خدمت شما عزیزان و
خانواده های گرامیتان تبریک عرض مینمایم.
سالی پر از برکت و رحمت را برایتان از خداوند متعال
آرزومندم.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.