چهارشنبه ۲۳ آبان
ماه خدا شعری از جمیله زینعلی
از دفتر گنجینه ی دل نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۲۶ شماره ثبت ۳۷۸۶۲
بازدید : ۸۶۰ | نظرات : ۱۸۵
|
آخرین اشعار ناب جمیله زینعلی
|
راز و نیاز سوز و دعا
گردید باز ماه خدا
ماه شفا ماه صفا
فصل نیایش با خدا
مهمانی صبر و شکوه
صابر شدن مانند کوه
وقت تلاوت وقت نور
افطار با شعف و شعور
هر لحظه از این ماه پاک
با ذکر قرآن تابناک
روشن سحر گاهان ما
مهمانی نور خدا
خرما و نان و چای نو
مهمان خوبی همچو تو
در بزم تو بنشسته ایم
بر لطف تو دل بسته ایم
از تو ندا شد سوی ما
برخیز و نزد من بیا
افطار با نان و نمک
دعا به نیت کمک
بنما مریضان را دعا
بخواه برایشان شفا
دو دست به سوی من دراز
قبل از نماز بعد از نماز
با خالقت حرفی بزن
حاجت بخواه بر مرد و زن
دعا بهر پیر و جوان
از آیه های حق بخوان
دعای جوشن کبیر
بهر فقیر بهر صغیر
شب های قدر شب های راز
قرآن به سر گیرید باز
شب های بیداری و شور
شب های قدر و غرق نور
نازل درش قرآن شده
در های جنت وا شده
شیطان به بند آویخت رب
در ماه قرآن روز و شب
بارید رحمت سویتان
پروردگار مهربان
شد آیه های حق نما
در قلب ها و خانه ها
گردید صد اسرار فاش
تا صبح دم بیدار باش
در ماه قرآن رمضان
لرزید پشت آسمان
ماهی که مولا ضربه خورد
صد طفل بهرش شیر برد
شکافت فرق ماه شب
گردید جانش غرق تب
ماه علی ماه خدا
ماه نیایش و دعا
بر دام شد مُلجَم چو سگ
آن دشمن بی دین و رگ
صد لعنت از عالم بر او
آن کافر بی آبرو
ماهی که لب ها بسته شد
از زهر غیبت خسته شد
ماه علی ماه صیام
ماهی به دور از انتقام
ماه عظیم رمضان
ماه خدای مهربان
ماهی که قرآن زنده شد
دست غنی بخشنده شد
ماه بزرگ آسمان
بر قلب های مرده جان
این ماه دارد راز ها
آواز ها و ساز ها
شوینده خشم و گناه
جوینده اشک و نگاه
ماه نماز ماه دعا
مهمان سفره ی خدا
لیاقتی دادی به ما
پروردگار با صفا
دعا دعا دعا دعا
صد بار شکر باید تورا
امسال زنده ایم و باز
گشتیم مهمان خدا
ماه عسل ماه عزل
ماه نیایش تا سحر
ماه نیاز و ماه راز
تا صبح با مهر و نماز
همچون عسل در کامتان
ماه عزیز رمضان
میلاد آقا مجتبی
باشد مبارک بر شما
ماه حسن ماه کریم
ماه خداوند رحیم
شد ماه قرآن ماه شور
شد قلب هامان غرق نور
شد چشم شیطان کم ز نور
با نور حق گردید کور
همچون عسل در کامتان
ماه عزیز رمضان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.