سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        شاعر دِه

        شعری از

        میثاق بهنامی

        از دفتر خمیازه نوع شعر قطعه

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ۲۳:۵۵ شماره ثبت ۳۳۰۴۸
          بازدید : ۶۰۴   |    نظرات : ۳۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر میثاق بهنامی
        آخرین اشعار ناب میثاق بهنامی

        دل کند رفت٬ســـاده ولی با غـمی بزرگـــــ
        چــــون از زمـين و زمانه دلش گرفته بــــــود
        او خسته بود از خودش از عشق از همـــه
        چون از دروغهای عاشقانه دلش گرفته بود

        او منتظر بود که باران شود يک شب
        يک قطره اشک وقت رفتن برايش نمانده بود
        هرچند برای تمام اهل دهکده حرف با خود داشت
        اما دگر هوای مرثيه خواندن برايش نمانده بود

        ترسی نداشت فقط نگران مردم ده بود
        که بعد از او چه کسی شعر برايشان ميگفت
        فهميده بود کدخدا قصد دارد خدا بشود
        بی فايده بود انگار قصه برايشان ميگفت ...

        انگار گوش تمام اهالی ده کر بود
        شايد که کدخدا ،خدای بهتری باشد
        حق داشت شاعر بيچاره٬کوچ جايز بود
        شايد سکوت و سفر فکر بهتری باشد

        درِده سکوت شده قوت غالب مردم
        فرياد و اعتراض معنای غريبه ای دارد
        وقتی برای کدخدا و مردم يکِ ده
        يک شاعر و اين همه شعر شکل غريبه ای دارد

        آری سکوت کرد٬رفت و در خيال همه
        شعرش که هيچ يادش هم نمانده است
        در ده پر از هرج و مرج  و بی عدالتی
        اما برای کسی غيرتی نمانده است
        ۹
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0