قبله نما
**
بال- بال امشب زند دل ، چه هوایی شده است!
سوی پروازش نگر دل ، نینوایی شده است !
هرکه را عاشق شود او ، نزد خود میﺑردش
معرفت در ماتمش ما را فدایی شده است!
عاشقان حق رضادل سجده در خون بکنند
هل من از ناصر ببین نوحه نوایی شده است!
او که با حق بود تنها حسرتش حرّ دگر
آن غضنفر حیدری را بی وفایی شده است!
شمع جمع آن شجاعان بود عاشق به خدا
به حریم و مَحرَمش از ما جفایی شده است!
سعی نکرده از حرم خارج شد آن قبله نما
تا که زینب داندَش عاشق منایی شده است!
عاشقانش حرمتی دارند در مسلخ عشق
ثار ا... هر خبر را مبتدایی شده است!
در جهان عبّاس یعنی که برادر شب عشق
صولت خیبرشکن ، ساقی خدایی شده است!
آنکه بیمارش نمود از عشق زد راه دگر
چونکه سجّادش امامت را بقایی شده است!
بهر این قربانیان عشق زینب به دلش
کربلا تا شام مروه و صفایی شده است!
جهل ، خاکِ نینوا میکرد هفتاد و دو تن
با علمداری زینب کربلایی شده است
او حسین ابن علی ، مامش بُوَد دخت نبی
تو که هستی!آل سفیان...، دین دعایی شده است!
به منای عشق آمد عاشقانه نه به جبر
"بختیارا" نیزه دیدم کبریایی شده است!
(بختیار فرّخ)