سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      نور زهرا (علیها السلام)

      شعری از

      مهدی رستگاری

      از دفتر شیدایی نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ۰۲:۳۳ شماره ثبت ۳۱۶۴۶
        بازدید : ۵۹۴   |    نظرات : ۴۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر مهدی رستگاری


      تقدیم به ساحت اقدس بانوی دو عالم – حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)


       
      شام آخر در زمین کربلا
      چون حسین(علیه السلام) احوال خواهر را شنید
      گفت زهرا (سلام الله علیها) مادرم دخت نبی
      برتر از من در گهر  آمد پدید
      یاد کن از بوسه ام بر پای او
      چون رسیدم در بر مام شهید
      یادکن از گریه های آسمان
      چون وداع پاره های تن بدید
      یاد کن از معجزی که مرتضی(علیه السلام)
      در هجوم خشم و ماتم آفرید
      همچو آن روز مصیبت بار باز
      بر مصیبت هایمان صبر آورید
      این مصیبت کوره اخلاص ما است
      تا عیار جان ما گردد پدید
      گشت ایمان و شکیبایی و حق
      مومنان را بر در جنت کلید
      این سخن می گفت و اشکی کوچک از
      چشم های زینب کبری(سلام الله علیها) چکید
      نور زهرا (سلام الله علیها) سخت جوشیدن گرفت
      چون سخن از اوج سرمد می شنید
      در حریم عشق از طغیان درد
      موج زد خون در دل یاس سپید
      داغ ها بر شعله ایمان شکفت
      چون گل ذکرش به لب ها بر دمید
      بوی جان پر شد در اطراف زمین
      فرّ ایزد بر همایونان رسید
      وان سکینه بود کاندر کربلا
      صدهزاران شور شیرین آفرید
      هر که آن نورش به دل تاثیر کرد
      از گرفتاری دنیا وارهید
      چشمه جان است و ینبوع حیات
      حالیا جام وجود آنجا برید
      مهدی آن نور الهی در جهان
      کرده هستی را پر از شور امید
      منتظر باش و شکیبا و خموش
      تا تجلی ها کند یاس سپید
      این جهان آبستن خیر است و بس
      نبض نیکی در دل و جان می تپید
       
      مهدی رستگاری
      آذر ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت
      ۱۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0