يکشنبه ۲۷ آبان
دوست داشتن تنها یک واژه نیست شعری از فرزان رادفر
از دفتر اول(شعرنو) نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ۰۱:۴۶ شماره ثبت ۳۱۲۳۶
بازدید : ۶۵۲ | نظرات : ۶۲
|
آخرین اشعار ناب فرزان رادفر
|
دوست داشتن تنها یک واژه نیست
***************************
با خود عهد کردم که دیگر بار
نگیرم دوست تازه ای،
مگر آنکه لا اقل بدانم که تعریفمان
از واژهء مقدّس دوستی
بی شباهت نیست.
با خود گفتم که دیگر بار
نگویم دوستت دارم
و گوش بگردانم از
زمزمه های هر آنکس
که یار هست و نیست.
هیهات
که به گناهِ ما
گاه وبیگاه، دوستی،
این ناب ترینِ واژه ها،
این والا ترین نشان آدمی،
در با تلاقی از خود پرستی و غرور
فرو میرود
و در زباله دان فراموشی
می میرد.
گاه دلم میخواهد
که در کوچه و خیابان،
بر فراز بلند ترین بنا های شهر،
در برابر پر آب ترین
فواره های شادی
و در مقابل پر رنگترین
سایه ها و انعکاس خویش
آزاد ترینِ پرندگان را شاهد بگیرم
و فریاد بر آورم
آی آدمها
دوست داشتن تنها
یک واژه نیست.
********************
فرزان
مارس 2013
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.