يکشنبه ۲۷ آبان
یک شعر ساده شعری از فرزان رادفر
از دفتر دوم(شعر کلاسیک) نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ۰۰:۲۰ شماره ثبت ۳۰۵۷۷
بازدید : ۶۳۲ | نظرات : ۴۲
|
آخرین اشعار ناب فرزان رادفر
|
یک شعر ساده
**********
یک شعر ساده ام، بردارم و بخوان!
چون جام باده ام، برجان و بر روان
شاید که گویمت پندی، فسانه ای
شاید که خوانمت از دل ترانه ای
شاید که من از این دنیای پر ثمر
پیغامی ات دهم والا تر از گهر
شاید کلام من، از باغ و از چمن
طرحی در افکَنَد، یا گویدت سخن
تا چشم باز تو، وقت نیاز تو
تابد به باغ وگل، یا سروِ ناز تو
وقتی که خورده ای، نیشِ گزنده ای
از دوره و زمان، یا از یه بنده ای!
شاید که شویمت با آب رونده ای
شاید ترا شَوَم، آغاز خنده ای!
گاهی که خسته ای یا دل شکسته ای
شاید گشایمت درهای بسته ای
شاید که من شوم شمعی براه تو
در شام تیره ات، فانوسِ ماه تو!
گر منتظر بُدی تا یک دلِ خودی
یادِ دلت کند، تنها اگر شدی
شاید پیام من آرامِ جان شود
هر چه طلب کنی، شاید همان شود!
حرفی که می زنم از قلب خود، زِجان
شاید ترا شود آرامشِ روان
اکنون مرا ببخش ورّاجیِ زبان!
یک شعر ساده ام، بردارم و بخوان!
********************
فرزان
نوامبر 2013، انگلستان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.