يکشنبه ۴ آذر
چشمه ی دور شعری از احمد جلالی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ۰۳:۰۳ شماره ثبت ۲۸۰۹۱
بازدید : ۴۸۸ | نظرات : ۳۲
|
آخرین اشعار ناب احمد جلالی
|
از فراقت مرا آهی است
چون که در نور دلم
ته این بغض وجود
حرف ها دارم از این گرگ زمان
که درونم
که وجودم
همه از یاد تو گویند
همه از زلف پریشان نگاهت
همه گفتند و بگفتند
ولی حیف که آن نور نگاه
با همان پاکی خود
از نگاه تو و من
یک هوس بوده و است
و دگر نیست از آن پاکی عشق
و از آن نور یقین
سر سوزن اثری
و چه خوش گفت همان سهرابم
که بشویید و ببینید عالم
بعد از آن حرف روم غسل کنم با چشمم
که نبینم فقط رنگ چمن
یا که آن رنگ خزان
که ببینم همان طایر وهم
سر آن کوه بلند
بعد از این نکته ی دور
بروید و بروید
به همان چشمه ی دور
و بشویید با آب زلال
همان چشمانی که از آن بی خبرید!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.