یک شب اگر مست و خرابم کنی
دســــت بــــرآری و شــرابم کنی
بوســــه ی مسـتانـه نثـــارت کنم
خنــــده شوی کشــفِ حجابم کنی
سـایه ی ابرو مکشان هر طرف
بَــرف شـــدم ، حیـف که آبم کنی
دســت به زلفــت مَبَـر ای ماهرو
دام نهـــی ، چنـــگ و رَبابم کنی
برلب و دندان که شِـکر می بَری
شــاهــدِ شیـــریــن و گُلابم کنی
مَهـــوَشـــی و ماه به محـرابِ تو
سجــده کُنَــد ، پُر تب و تابم کنی
زنــده شَــــوم در چمـــنِ روی تو
گـــرچه کنـــون مُرده حسابم کنی
پُر کنـــی این جام از آب حیــات
گر نکنــــی ، مـــاتِ سـرابم کنی
دیـرَکِ خیمــــه به دلـــم کوفتــی
نیــــزه ی غمــــزه به حُبـابم کنی
خــونِ دل از هـر مُـژه پالـوده ای
دامــــنِ تـر ، گـــوهــرِ نــابم کنی
شـــانه به گیســوی سیـاهـت زنم
ناز کنی !!، قَهـــر و جـوابم کنی
چهـره مَیَفروز به هر صبح وشام
شعلـــه شَـوَد شعـــر و کبـابم کنی
دفتــــرِ ایّـــام به ســـر می رسَــد
مشــــــق نمایــــی و کتـــــابم کنی
واحــــــدِ آشُفتـــه به خـوابت ندید
بینَـــد ! اگر ســـر زده خوابم کنی