تـو از حالم خبــر داری چه پنداری به سرداری؟
مگر عـزم سفـر داری؟ چرا چشمانِ تــر داری؟
و من هم چشمِ تـر دارم
***
بـه راهــم راه می بندی نظر بــر مــاه می بندی
قمــر در چـاه می بندی میــــــان آه مـی خنــدی
و مـن هم گـاه می خندم
***
به هر گلزار می رویی رهِ عطّـار مـــی پـویی
رُخِ اغیــار مـی شویی نبینــــم یـــار می جویی!
و من هم یــار می جویم
***
چه می دانی چه ها کردی فُسون ها، فتنه ها کردی
چه آتش هـا به پـا کردی پس از آن گریه ها کردی
و من هم گریـه هـا کردم
***
کمـانــداری کمـانـگیـری جهــانبـانی جهــانگیـری
دمـادم بــــاده مـی گیری غمـم را سـاده می گیری
و من هم سـاده می گیرم
***
سمنـــدِ مِهـــر می رانی هزاران سِحــر می دانی
پریگون چِهـر می مانی به شورم شعر می خوانی
و من هم شعر می خوانم
***
بـه دل بـا نـاز می نـازی کمــان انــداز می تــازی
به واحـــد راز می بازی به سوزم ساز می سازی
و من هم سـاز می سازم