دوشنبه ۵ آذر
سایه های سمج (زلال آزاد ) با توضیح و تفسیر شعری از بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
از دفتر خیالی زلال نوع شعر
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ۰۸:۳۱ شماره ثبت ۲۰۶۳
بازدید : ۸۳۸ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
آخرین اشعار ناب بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
|
آویخته ام به شاخه های پاییزی چونان اناری به منقار این کلاغ در کف پریشانی باد و این عصر بی مجال هی باخودم واین سایه های سمج کلنجارمیروم ،عزیز! باید ردّ پرنده ها را برای آرامش رفتگان هاشور بزنم. و من از زوزه ی این باد و عبور ثانیه ها در هراسم. نمی دانم تا پایان این شب بر کدامین دردم مرثیه های اندوه را برقصانم. تکیده ام تنها در باد باورم کن! 5 . آویخته ام ( 4 هجا ) 4 . به شاخه های پاییزی ( 8 هجا ) 3 . چونان اناری به منقار این کلاغ ( 12 هجا ) 2 . در کف پریشانی باد و این عصر بی مجال ( 16 هجا ) 1 . هی با خودم واین سایه ها ی سمج کلنجار میروم،عزیز ( 20 هجا ) + . باید ردّ پرنده ها را برای آرامش رفتگان هاشور بزنم ( 24 هجا ) 1 . و من از زوزه ی این باد و عبور ثانیه ها در هراسم ( 20 هجا ) 2 . نمی دانم تا پایان این شب برکدامین دردم ( 16 هجا ) 3 . مرثیه های اندوه را برقصانم ( 12 هجا ) 4 . تکیده ام تنها در باد ( 8 هجا ) 5 . باورم کن ( 4 هجا ) سطر مادر ( + ) : باید ردّ پرندگان را برای آرامش رفتگان هاشور بزنم ( 24 هجا ) دارای بیست و چهار هجای نثری و هم ریتم کلامی با سطور قرینه سطور قرینه ی ( 1 ) : هی با خودم واین سایه های سمج کلنجار میروم ،عزیز ( 20 هجا ) ومن از زوزه ی این باد و عبور ثانیه ها در هراسم ( 20 هجا ) هر کدام دارای (20 )هجای نثری و هم ریتم کلامی با همدیگر سطور قرینه ی ( 2 ) : در کف پریشانی باد و این عصر بی مجال ( 16 هجا ) نمی دانم تا پایان این شب برکدامین دردم ( 16 هجا ) هر کدام دارای (16 ) هجای نثری و هم ریتم کلامی با همدیگر سطور قرینه ی ( 3 ) : چونان اناری به منقاراین کلاغ ( 12 هجا ) مرثیه های اندوه را برقصانم ( 12 هجا ) هر کدام دارای ( 12 ) هجای نثری و هم ریتم کلامی با همدیگر سطور قرینه ی ( 4 ) : به شاخه های پاییزی ( 8 هجا ) تکیده ام تنها در باد ( 8 هجا ) هر کدام دارای ( 8 ) هجای نثری و هم ریتم کلامی با همدیگر سطور قرینه ی ( 5 ) : آویخته ام ( 4 هجا ) باورم کن ( 4 هجا ) هر کدام دارای ( 4 ) هجای نثری و هم ریتم کلامی با همدیگر نتیجه : پس با توجه به قوانین و قواعد سبک زلال سروده ی فوق از نوع زلال آزاد می باشد. فرم هجاها : ( 4 - 8 - 12 - 16 - 20 - 24 - 20 - 16 - 12 - 8 - 4 ) فاصله بین سطور : ( 4 ) هجا از مجموعه ی : خیالی زلال شهرکرد 89/12/23 ساعت 1 :13 دقیقه ی بامداد بهزاد چهارتنگی ( خاموش )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.