دوشنبه ۵ آذر
ارزانی پدر مهربان و همه کارگران رنجبر باد. شعری از بیژن آریایی(آریا)
از دفتر برگی از تاریخ نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ۰۵:۳۵ شماره ثبت ۱۶۹۹۷
بازدید : ۴۷۷ | نظرات : ۲۸
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
این سروده را به توده رنجکش کارگر ارزانی می دارم.
امید است در پناه دادار توانا باشند
----------------------------------------------
دست تو ای کارگر بوسیدنیست
درک و فهمت جامه ای پوشیدنیست
رنجبر هستی و از رنجت چنان
ای که گلبرگ تنت بوییدنیست
چو نکه در اندیشه ات نان حلال
رزق پاک و فکر تو روییدنیست
حرفه ات دشوار و مزد آن کم است
نان تو پاک است و تن، کوشیدنیست
ای بدا بر حال آنکس گفته است
رنج تو مانند شیر، دوشیدنیست
آریا بر خود بگو ای کارگر
رنج تو بر هیچکس پوشیدَه نیست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.