پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر شکوفه مهدوی (بهارانه)
آخرین اشعار ناب شکوفه مهدوی (بهارانه)
|
عـجـب روزگـــار ِ غــریبــانـه ای است
به شبهـا نه شمعـی نه پروانه ای است
نه خـوانـَد بـه عـشـق ِ گـُلـی بُـلبـلی
نه جـانـی به دنـبال ِ جـانـانه ای است
نه کس شـاد سـازد دلی را ز خـویش
نه کس روشنی بخش ِکـاشانه ای است
هـمـه بـی خـبــر مــانـده از حـال ِ هـم
کجـا کس دگــر فکــر ِهمخــانه ای است
نـشـاطـی نـبـیـنـی تــو در شهـــرهـا
تـو گــویی کـه هــرشهـر ویرانه ای است
نباشـد دلـی گــرم از عـشـق و امـیـد
صـد افسـوس هـرقلب غمخانه ای است
سـَــرای ِ کــسـی را اگـــر در زنـی
پذیـرای ِ مهمـان مگـر خـانه ای است ؟
دریغــا کـه مـُـرده اسـت آیـیـن ِ مهـــر
محبّـت دگــر همچــو افـســانه ای است
بـه عــالـم نشــانی ز حـکـمت نمـانـد
خـُدایـا ، چه دُنـیـای ِ دیـوانه ای است
نـبـیـنـی تـو آزاده ای هـمـچـو حـُـرّ
به هـرسو ولی ابـن مـرجانه ای است
کـنـون وقـت آن است مَهــدی رســد
جهـان منـتـظـِـر بهـر دُردانـه ای است
سـِـزَد مهــدی اصـلاح ِ عــالــم کـُنــَد
کـه مَـرد ِ چنیـن کـار ِ مـردانـه ای است
شـکــوفـه دعــای ِ فــَـرَج را بخــوان
کجـا وقـت ِ صبـر شکیـبانه ای است؟
★.¸¸.•*´`*•.¸.¸¸.•*´`*•.¸.¸¸.•*´`★
سپاس فراوان از تمامی عزیزانی که ضمن حضور
چه با تشویق و دلگــرمی دادن و چه از طــریق
ارائه ی نقدهای مفید و سازنده من را در مسیِـر
رشد و شکـوفـایی زبان شعرم یاری می رسانند.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.