جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
الهی به راه بهی رهنمایی نما
بده عزت و خیر و برکت به ما
تو خود داده ای راه خوب و درست
خوشا آنکه این راه را بر بجست
چو این دار فانی بود در گذر
چه بهره ببردیم بجز شور و شر؟
خدایا چنان کن که نوع بشر
بجوبید ره راست را بی خطر
چرا غرقه در خواب دنیا شدیم؟
چه خوابی بود خواب با ترس و بیم؟
خدایا به حق وجودت تو دستم بگیر
تو یاری رسانی به برنا و پیر
تمام امیدم به بخشایش است
به دیگر سرا فکر آسایش است
چو انسان گرفتار مشکل شود
ز مشکل همی پای در گِل شود
نجوید دگر چونکه راه فرار
همی یادش آید ز پروردگار
بخواند خدا را به یاری همی
خدایا به من گوش ده تو دمی
اگر وارهانیم از این روز سخت
به درگاه تو بنده ام نیکبخت
رها شد چو از بند مشکل بسی
بگیرد دوباره ز سر ناکسی
که یادش نیاید دگر آن زمان
که در مشکل افتاده بودش چنان
ولی غافل از لطف پروردگار
بگیرد هنوز دست آن نابکار
هر آنکس گرفتار دنیا شود
اسیر عقوبت به عُقبا شود
اگر ذره ای در تو باشد خِرَد
نشاید گناهی ز تو سر زَنَد
چنان کن که فردا روی سوی او
تو باشی سبک بار و پر ابرو
چو فردا درآیی به روز بزرگ
به نیکی شود نامه تو سِتُرگ
به من بخشش آور تو ای پادشا
تو شاهی و ما بندگا ن گِدا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.