جمعه ۲۵ آبان
شهریاریست که در خاطره ها طولانیست شعری از حسین دلجویی
از دفتر بخاطر چشمانش نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ۰۳:۱۰ شماره ثبت ۱۶۶۲۸
بازدید : ۶۱۷ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب حسین دلجویی
|
در همین مشرق آبادی دور *
در همین چشمه نور
در همین باغ بلور
پشت آن کوچه که سرشار پر چلچله هاست
سایه ی دامنه ی سرکش آن کوه سپید
که همه شبنم دلبستگی و سرسبزیست
و درختان سراسر اوجش
دست قد قامت تقدیس خدا می جویند
و پرستوهایش
قاری شعر ابابیل زماند هنوز
رشته مرواریدیست
که «سهند» ش نامند
و به تحسین دو چشمان شما می بالند!!
« تلخه » رودیست که اوج غزل آبادیست
و غرور «سبلان»ش به خدا می ساید
در همین چشمه ی نور..
در همین باغ شعور..
سینه ها تیمچه ی آینه بندان خداست
***
در همین مشرق آبادی دور
عطر احساس و صداقت جاریست
شاعرانش همگی..
شاه بیت غزل آینه شان
شهریاریست که در خاطره ها طولانیست.....
***
در همین مشرق آبادی دور
در همین باغ بلور
در همین چشمه نور
مردمش عشق به مهمانی هم می کارند
سینه هاشان همه مجذور گل آینه هاست
تا ابد چهره ی آبادی شان
در صفای دل دریایی شان
رقص آب و علف و آینه باد
و خدایش مهمان..
و خودش جاویدان....
=====
به عزیزان آذری م...
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.