جمعه ۲ آذر
زاد روز دوست مهربانم به شادی باد شعری از بیژن آریایی(آریا)
از دفتر برگی از تاریخ نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۰۲ شماره ثبت ۱۶۵۲۱
بازدید : ۸۷۱ | نظرات : ۳۸
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
وقتی که تو می آمدی ،بر روی این آشفته خاک
کل ملائک جمع شد و کردند سینه چاک چاک
بردند گلایه بر خدا، ای مهربان آموزگار
با رفتن آن یک ملک،گردید سیه خوش روزگار
آخر چرا گشته جدا،برگو به ما ای نازنین ؟
آن مهربان دل ؛آن ملک،از چه نوشتی اینچُنین
او با وفا بود وبرفت،از رفتنش گردید سخت
هم بر دل ما کی شود؟آرام ،این دل گشته تَفت
یارب شود روز دگر مانند او در این بهشت
آید مثال مهربان،یا یک ملک ،نیکو سرشت؟
گفتش به پاسخ آن خدا،با نرمی ولطف وصفا
باید رود روی زمین،سازد زمین را پر وفا
در آن زمینی که در آن،سرشارُاز نامردمی
زیرا که غرقه گشته اند، پیوسته در سر در گمی
او رفته سازد پایه ای،مهرش بود سرمایه ای
تا بر کند از مردمان،از بیخ جفا،بی مایگی
حالا چرا گریان شدید؟اندر زمین آید پدید
مهر و محبت درجهان,پس کار دارد او مدید
بعداز کلام دلشینن،کل ملائک از چنین
تدبیر و از این کار حق،مبهوت ماندند اجمعین
========================
ارزانیت باد ،هر چند دیردوست مهربانم.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.