سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

چهارشنبه ۲۰ خرداد

رخصت دیدار بده

شعری از

افسانه احمدی ( پونه )

از دفتر آرامش درون نوع شعر نیمائی

ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۳ ۱۸:۲۸ شماره ثبت ۱۳۴۱۶۰
  بازدید : ۱۵۳   |    نظرات : ۸

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر افسانه احمدی ( پونه )

‍به منِ منتظر و
خسته ز خود
رخصتِ
وعده ی دیدار بده
جرعه ای
معجزه از دیدن رویت
به حریمِ منِ بیمار بده

روزها از پی هم
می چرخند
روزم اما
به تباه می گذرد
کام دنیا
به همه شیرین باد
و به کام منِ تبدار ،
سیاه میگذرد

مثل پروانه که در
پیلهٔ خود خشکیده
پایِ من هم
به غمم چسبیده
رازِ پروانه شدن
فاش شد از پیلهٔ خود
رازِ اندوهِ من اما مثلِ پیچک
به همه هستی من پیچیده

برسان از سرِ لطف
لحظه ای پای خیالت
به سیاهیِ شبم
ببر از  جسم من این
رِخوت و کم‌ کن ز تبم

به شبم نور بده
به لبم آن میِ انگور بده
به دلم وعده ی دیدار بده
روحِ آزرده ، تو تیمار بده

نکند مرگ رسد
قبل تو و آمدنت
نکند پیله شود
درد به اجزای تنم
نکند هیچ نیایی و
نبینی تو مرا
نکند بوسه
به لبهای تو اصلا نزنم

کاش این خواب
تو آیی به برم
آرزوی توام ای کاش
به گورم نبرم
حلقه ی دست تو
ای کاش که دارم بشود
و من اینگونه بمیرم ،
که قرارم بشود

سرم از شانه ی تو
به جای دیگر نرود
دینم از کف
به فدای تو ستمگر برود
شب و روزم
همه اش نذر تو کافر بشود
و نفس های بریده
روی زانوی تو پرپر بشود

و همه دار و ندارم
که فقط حسرت توست
به تماشای
رخِ ماه تو آخر بشود

رخصتِ
وعده ی دیدار بده
لمس دستت
به حریمِ منِ بیمار بده



افسانه_احمدی_پونه

─┅─═ঊঈ🍃🌸🍃ঊঈ═─┅─

 
۶
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷
درود بر پونه خانوم عزیز خندانک
عباسعلی استکی(چشمه)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۳:۱۴
درود بانو
بسیار زیبا و خوش آهنگ بود
مزین به نقد نافذ جناب اکرمی عزیز
فکر کنم اولین نیمایی است که از شما میخوانم خندانک خندانک
محمدرضا آزادبخت
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۶:۵۷
درود شبیه قالب کلاسیک بود تا نیمایی
آنچه حقیر در کلاس درس نیمایی درس می دهم تقطیع درست آنهاست
ودر همه سطرها قافیه وردیف آمده
که در نیمایی بین چند سطر شاعر آزاد که قافیه را نیاورد
سپاس از شعر زیبایتان
عباسعلی استکی(چشمه)
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳ ۰۹:۴۶
درود شاعر عزیز
"حضرت محمد (ص) می فرمایند :فاطمه پاره تن من است. هرکه او را بیازارد، مرا آزرده خاطرکرده و هر که او را شاد کند، مرا نیز خوشحال نموده است.
شهادت ام ابها
حضرت صدیقه کبرا
فاطمه زهرا(س)
را تسلیت عرض مینمایم
" یا فاطمه من عقده ی دل وا نکردم
گشتم ولی قبر تو را پیدا نکردم" خندانک خندانک
مریم کاسیانی
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰
🌹🌹🌹🌹🌹
محمد اکرمی (خسرو)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۰:۴۲
درود بانو
شعری در قالبی متفاوت از همیشه و زیبا خواندم از قلمتون
تنها مشکلی که من با سواد ناقصم و اندک مطالعه ای در نیمائی ها داشتم در نیمایی زیباتون دیدم تقطیع نادرست شعر هست
وزن شعر شما فعلاتن فعلاتن ...الخ هست که با اختیارات شاعری میتونید با فاعلاتن شروع کنید و وزن به خوبی رعایت شده اما تقطیع ها باید مقداری تغییر کنه
مثلا این بند:
خندانک به منِ منتظر و خسته ز خود
رخصتِ وعده ی دیدار بده
جرعه ای معجزه از دیدن رویت به حریمِ منِ بیمار بده خندانک
.یا این بند:
خندانک مثل پروانه که در پیلهٔ خود خشکیده
پایِ من هم به غمم چسبیده
رازِ پروانه شدن فاش شد از پیلهٔ خود
رازِ اندوهِ من اما
مثلِ پیچک
به همه هستی من پیچیدهخندانک
.
البته بعضی از قسمت های شعرتون هم کاملا چهارپاره است
مثل بند زیر که از چهار مصرع (فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن) تشکیل شده
.
خندانک نکند مرگ رسد قبل تو و آمدنت
نکند پیله شود درد به اجزای تنم
نکند هیچ نیایی و نبینی تو مرا
نکند بوسه به لبهای تو اصلا نزنم
خندانک
امیدوارم جسارت بنده رو بخشید
پیروز و دلشاد باشید
خندانک خندانک خندانک
محمد شریف صادقی
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۶:۴۳
درود. بسیار زیبا بود و اولین نیمایی بود که از شما میخوانم. چند جا یک مقدار اصلاح برای وزن لازم است مثلا:
روزم اما
به تباه می گذرد (بهتر است بگوییم: به تباهی گُذرد)
یا این مورد:
سیاه میگذرد (اگر بگوییم : «سیه می گذرد» یا «به سیاهی گذرد» یا ازین قبیل، وزن درست است).
قربانعلی فتحی  (تختی)
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ۱۹:۵۶
درود برشما شاعر ارجمند بانو پونه

زیبا و جالب بو د خندانک
ن
خندانک خندانک خندانک خندانک
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


(متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

علی قاسمی تونه ای

ندارم از تو بجز تو نه خاطری نه خیالی ااا نشسته ام سر راهی شکسته ام به چه حالی اااا به اشتیاق نگاهی در ارزوی وصالی ااا خداکند که بیایی در این هوا و حوالی اااا خداکند که بریزم به پات خون حلالی اقا جانم
علی قاسمی تونه ای

ندارم از تو بجز تو نه خاطری نه خیالی ااا نشسته ام سر راهی شکسته ام به چه حالی اااا به اشتیاق نگاهی در ارزوی وصالی ااا خداکند که بیایی در این هوا و حوالی اااا خداکند که بریزم به پات خون حلالی اقا جانم
علی قاسمی تونه ای

ندارم از تو بجز تو نه خاطری نه خیالی ااا نشسته ام سر راهی شکسته ام به چه حالی اااا به اشتیاق نگاهی در ارزوی وصالی ااا خداکند که بیایی در این هوا و حوالی اااا خداکند که بریزم به پات خون حلالی اقا جانم
شاهزاده خانوم

در آزاد شو از بند خویش زنجیر را باور نکن ااا اکنون زمان زندگیست تاخیر را باور نکن ااا حرف از هیاهو کم بزن از آشتی ها دم بزن ااا از دشمنی پرهیز کن شمشیر را باور نکن
بهروز چارقدچی (مجنون)

روم به شهر خود و شهریار خود باشم اااا با صفا باشید
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0