سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 24 آبان 1403
  • روز كتاب و كتاب‌خواني
  • روز بزرگداشت آيت الله علامه سيد محمدحسين طباطبايي، 1360 هـ ش
13 جمادى الأولى 1446
  • شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها، 11 هـ ق، به روايتي
Thursday 14 Nov 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    پنجشنبه ۲۴ آبان

    خیال باطل

    شعری از

    مهدی رستگاری

    از دفتر روزگاران نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ ۲ روز پیش شماره ثبت ۱۳۳۷۳۹
      بازدید : ۱۲   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر مهدی رستگاری

    #غزل-شماره۶۵۳


    بسمه اللطیف
    خیال باطل

    به تلخکامی بسیار روزگار گذشت
    تمام زندگی ما بر این قرار گذشت

    به صرف عمر نشد زندگی بسامان و
    هزار حیف که عمرم در این دیار گذشت

    خیال باطل ما را زمان به سخره گرفت
    جوانی همه در حسرت بهار گذشت

    پیاده مانده در این راه دور اهل هنر
    از این گروه بسی بی هنر سوار گذشت

    به سررسیده زمانِ در اختیار و دریغ
    به افتضاح دگر کارمان ز کار گذشت

    امید بود به فریادمان کسی برسد
    نبود هیچ در این صحنه چون غبار گذشت

    به سوی میکده بشتاب این زمان مهدی
    که صبر و طاقتت از حد این فشار گذشت

    به جور و جبر گراییده اند دوران ها
    به سرزمین من و حرف از اختیار گذشت

    #مهدی_رستگاری
    هفدهم آبان سال یکهزار و چهارصد و سه خورشیدی
    هفتم نوامبر ۲۰۲۴ میلادی



    دفتر شعر روزگاران

    ۱۰۶۵
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    محمد اکرمی (خسرو)
    ۷ ساعت پیش
    درود جناب رستگاری
    خندانک به صرف عمر نشد زندگی بسامان و
    هزار حیف که عمرم در این دیار گذشت خندانک
    دغدغه مند و تامل برانگیز سرودید خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک
    مهدی رستگاری
    مهدی رستگاری
    ۱ ساعت پیش
    درود و سپاس جناب اکرمی عزیز خندانک
    ارسال پاسخ
    ابوالحسن انصاری (الف رها)
    ۴ ساعت پیش
    درود تان باد
    زیبا ست
    قلم سبزتان مانا

    خندانک خندانک خندانک
    مهدی رستگاری
    مهدی رستگاری
    ۱ ساعت پیش
    درود و سپاس جناب انصاری عزیز خندانک
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    3