سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
البته قالب شعر غزل نیست. چهار پاره می تونه باشه. چون میخواهید شعرتون مورد نقد و بررسی قرار گیرد دو سه مورد عرض میکنم؛ « تا چه قبول افتد و چه در نظر آید »
. عناصر شعر کمرنگند زیرا شعر فراتر از حرف عادی و گفتاریست. مانند : ( پوچ و توخالی ) حشو قبیح است با شعر باید حرف زیبا زد و در کمترین واژه ها بیشترین معانی را گنجاند. مثال اگر قافیه و وزن را از آن بگیری چه چیز تازه میماند .
«باز من بی تو شعر می بافم
شعر نابی ز یک دل صافی
باز من بی تو شعر می خوانم
گر دروغ است و گر،گهی لافی»
مصراع اول و سوم تکراری است . هر موقع شعر به انجام رسید دوباره بررسی شود بهتر است به جای ( صافی و لافی) میشه صافیست و لافیست) به کار برد تا روان شود .
بانوی گرامی ، قصدم ایراد گیری نیست؛ بلکه ویرایش شعر است . لطفاً عفو فرمایید!
با مهر