جمعه ۹ آذر
بیگانهای در آیینه شعری از مرتضی مفاخری
از دفتر شعرناب نوع شعر موج نو
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ۰۲:۱۳ شماره ثبت ۱۳۱۰۲۱
بازدید : ۸۶ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب مرتضی مفاخری
|
اندوهگین
مثل درخت زیتونی در بیابان
و نگران
مثل پرتقالی افتاده در اتوبان
از بار پیرمرد میوه فروش،
که هر آن در احتمال فردا
کام امکان ترش میشود.
هر گاه از حال میروم
در رویا به هوش میآیم
با چاقویی که دسته خودش را بریده
مرگ را تهدید میکنم
تا بیداری را به تعویق بیاندازم
حالا میشد پس از سالها
مشتم را باز کنم
عدالت، فرصت، آزادی
و نام چند خیابان دیگر تهران را
در سیگاری بپیچم
تا ساعتها با چشمانی سرخ
به قدمهایم بخندم
یا حتی میشد
مرد ایستاده در آینه را
قبل از حرکت
به سوی قاب عکسها
در آغوش بگیرم
|
نقدها و نظرات
|
درود سپاس از لطف شما بزرگوار🙏🌹 | |
|
درود و سپاس جناب نظری گرامی🙏🌹 | |
|
درود بر شما و سپاس از همراهی ارادتمندم بزرگوار🙏🌹 | |
|
درود و سپاس فراوان از لطف شما بزرگوار🙏🌹
| |
|
درود بزرگوار سپاس از لطف شما دوست گرامی🙏🌹🍀 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
خوش آمدید به جمع نابی ها
بسیارزیبابود
آفرین