سه شنبه ۱۷ مهر
|
دفاتر شعر بهاره فرزان پور
آخرین اشعار ناب بهاره فرزان پور
|
🔹✨🔹
من عشق و یادت را برای خویش می خواهم
هر حس شادت را برای خویش می خواهم
هر کار کردم تا بخندی نازنین من !
من اعتمادت را برای خویش می خواهم
این وسعت خوبی برایم دردسر دارد
من انجمادت را برای خویش می خواهم
با این همه فتوای چشمانت، چه باید کرد؟
هر اجتهادت را برای خویش می خواهم
سونامی لبخند تو ویرانگر جان است
طوفان و بادت را برای خویش می خواهم
جای عمل ، از عشق می گویم ؛ همین درد است
من انتقادت را برای خویش می خواهم
☆ غزلیات بهار
#بهارهفرزانپور
#ب_شادزی
|
نقدها و نظرات
|
درود برشما بانو جان ❤️ سپاس فراوان از شما | |
|
درود برشما بزرگوار با سپاس فراوان از شما 🙏🏻🌹 | |
|
درود برشما بزرگوار باتشکر از شما 🙏🏻🌹 | |
|
درود برشما بزرگوار با سپاس فراوان از شما 🌹🌹🌹 | |
|
درود برشما بانو جان سپاسگزار شما هستم | |
|
سلام و درود برشما بزرگوار با سپاس فراوان از شما 🙏🏻💐 | |
|
درود برشما با سپاس فراوان 🌺🌺 | |
|
درود شعر متشکل از چند مشخصه است مانند: فرم ، زبان ،معناشناسی، تصاویر و ساختار کلامی و وزنی و.... که مجموعه هر کدام با هم ساختار درست شعر را می سازد. حتما اذعان دارید که شعر دوره بعد از حافظ علی الخصوص سبک هندی و... به دلیل تصویر پردازی های تکراری و بسیار پیچیده (سبک هندی) از نظر بزرگانی چون دکتر شفیعی کدکنی، دکتر شمیسا و اکثر صاحبان نظر به آن چنان ابتذالی کشیده شد که از جوهره شعری فاصله گرفت . شاعران دهه ۶۰ و ۷۰ ، بسیاری این تجربه را تکرار نمودند که به مذاق بسیاری از شعر شناسان خوش ننشست. اگر شما شعرهای دیگر بنده را دیده باشید نمونه های زیادی از تصاویر پردازی را خواهید دید. اگر شما شعر را جوششی در نظر بگیرید نه کوششی ، آن وقت تحت تاثیر طبع ؛ گاهی زبان شعر ساده و گاهی توام با تصویر پردازی می شود . این یعنی به شعر پرداختن نه به تصاویر شعر توجه داشتن.
به قول حکیم نظامی : عاریت کس نپذیرفته ام آنچه دلم خواست همان گفته ام
با تشکر
| |
|
درود برشما با سپاس فراوان | |
|
درود برشما با تشکر از شما 🌸 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود بر شما بااانوی عزیز
برقرار باشید