سه شنبه ۱۵ آبان
چه شد عزم مردم رو؟ شعری از آرمان مشایخ
از دفتر ۱۴۰۳ نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۴ شماره ثبت ۱۲۹۴۱۰
بازدید : ۱۰۹ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب آرمان مشایخ
|
چه شد عزم مردم رو؟ که به دستهای سالارهاست
چه شد عزم خدا رو؟ رد به وقتهای آزارهاست
یاد کوروش مِه بیار که حتا به قدیما
کرامت و توافق بود به وسطِ بیرُحْما
حالیا کجا شدیم و دوّرِ خوش اون کجاست
دریغا اون دوّر خِرَد مُرد و دوّرِ خشم اینجاست
کی شد که هر جا ببینیم راستی و امانت نیست؟
که به چشمهای سالارها هیچی بجز ثروت نیست
سپس شاید برَم به کوچ مردمِ بیزوری
اونها که بدونِ آزِ مال هستن و با شوری
اما مردمِ مسلکی نه از معقول و فحواست
که خیالشون فقط زنده به فردوسِ خداست
من کجا باید برَم؟ ای دنیا دلت شد سیا
من چه ها باید کنم، تورو چطور کنم احیا
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با خوانشی سخت