شنبه ۳ آذر
خودآ شعری از رسول دبیر (نافذ)
از دفتر شوق حضور نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۵۰ شماره ثبت ۱۲۸۸۳۹
بازدید : ۴۹۸ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر رسول دبیر (نافذ)
آخرین اشعار ناب رسول دبیر (نافذ)
|
تا نتوانیم که خالی ز خشم
نمیتونیم رسیم بر نظم
نظم نباشد نبود سعادت
راه ببند بر شقاوت
تکیه بر این کار نه بر حس رواست
روح تو آگاه بر آن نوع خطاست
سالک احوال درونی شوی
گربتوانی توهمانی غنی
انکه برون میکنی یش جشتجو
نهفته در خویش بود باز جو
اهل خرد خرد نگیرد مزاج
طبع تو ترتیب بود در علاج
اهل هنر خالق فرزانگی است
عقل گهی سایه دیوانگی است
نور که خود حکمت وارستگی است
در درون صدف زندگی است
رمز جلال تو بود آن بتاب
در همه انگیزه تو را او جواب
روح صفای تو که آرامش است
گاه به قهر است نه در خواهش است
منتخبی گر چه، نه فرمانبری
جمله جهان را که تو با خود بری
میبری اما چو توانی بری
شیفته خویش توانی سری
|
نقدها و نظرات
|
باتشکر ، لطف دارید ⚘⚘⚘⚘ | |
|
باسلام و درود بسیار ممنونم از تفقد عالی ⚘⚘⚘ | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودتان گرامی